Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArostegui, Jose Luis
TitelDemocracy and Curriculum: How Students Take Part in Music Classroom.
Quelle(2001), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Classroom Research; Elementary Secondary Education; Music; Music Education; Student Participation; Student Surveys
AbstractThis paper summarizes a study of how students take part in the music classroom. The study consisted of: (1) a questionnaire, completed by students and teachers, that asked how students influence decisions in the music classroom; and (2) two case studies, one of a private primary school, the other of a public high school, that monitored student participation and influence in the music classroom. The study considered the effects of private and public schools, gender, social class, and student expectations of the music classroom. The paper addresses a teaching model, indicative of the case studies, that focuses on teaching of content and control of classroom interaction. Discusses the results. (BT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: